De olifant in de kamer; hoe krijgen we duurzaamheid verkocht?
9u45 – 10u50
door Koen Thewissen
Iedereen heeft de mond vol van duurzaamheid. We lijken intussen allemaal te weten dat we ons gedrag moeten veranderen. En toch blijft échte gedragsverandering uit. Meer nog: een duurzaamheidsverhaal roept bij studenten en collega’s soms zelfs weerstand op. Hoe komt dat? Waarom doen slimme jongeren (en hun ouders) domme dingen? En hoe kunnen we daar, met gedragspsychologie als wapen, verandering in brengen?
Koen Thewissen dicht met weareDaniel de kloof tussen de academische en de ‘echte’ wereld. Hij vertelt welke denkfouten écht duurzaam gedrag verhinderen. En hoe we -in een onderwijscontext- die denkfouten kunnen gebruiken om onze studenten in de juiste richting te nudgen.
Bio Koen Thewissen
Koen Thewissen werkte 10 jaar lang als communicatiestrateeg voor het reclamebureau BBDO in België en China. Hij is oprichter van de Belgian Advertising School. Samen met professor persuasieve communicatie Tim Smits (KU Leuven) zet hij zijn sinds 2015 zijn schouders onder het communicatiebureau weareDaniel. weareDaniel vertaalt wetenschappelijke inzichten in nieuwe merken en communicatiestrategieën met een focus op duurzaamheid. De olifant is Koen zijn favoriete dier. Na deze keynote zal je begrijpen waarom.